ELS DITS PODEN MIRAR?

  Comencem un nou sentit, la Lili ens porta una altra pista!


PISTA!

La Lili ens ha portat pista nova! Ens ha deixat cinc caixes a l'aula:


Ens ha dit que el que hi havia a dins tenia a veure amb el lloc del seu aniversari. Són unes caixes màgiques que tenen a dins diferents elements. Només podrem saber què hi ha si toquem el que hi ha a dins.





Anem anotant el que creiem al paper i després ho comprovem.






PER QUÈ SERVEIX EL TACTE? AMB QUINES PARTS DEL COS SENTIM EL TACTE?

En parlem a la rotllana i surten molt bones idees. Diem que per notar les coses, per saber si una cosa és suau, per agafar una cosa i portar-la a un altre lloc...
Busquem informació amb el vídeo:


I llavors aprenem que:
  • amb el tacte notem la temperatura
  • amb el tacte notem les formes dels objectes
  • amb el tacte notem la textura de les coses
Toquem per l'aula coses claentes i fredes i de diferents textures: hi ha coses suaus, rugoses, aspres, toves, dures... Però, tenim un problema, no ho podem tocar amb les mans, ens hem d'espavilar i fer-ho amb diferents parts del cos. Ho hem intentat amb la galta, el nas, el peu...





















Descobrim que no només toquem i sentim el tacte amb les mans, sinó amb tot el cos. Per tant, ÉS LA PELL la que ens permet sentir el tacte, no les mans.

Escrivim les parts del cos amb les quals pensem que podríem sentir el tacte de les coses. Cada cop que escrivim una part ho comprovem.


Amb els Ipads busquem informació nova i informació que ens expliqui millor el que hem après fins ara.


QUINS TACTES HI HA?

Per saber quins tactes hi ha passem per un circuit on els podem notar, no amb les mans sinó amb els PEUS!





















QUIN ALTRE SENTIT POT SUBSTITUIR EL TACTE?

En parlem i no sabem com contestar aquesta pregunta. Per això mirem el vídeo:



Aprenem que els dits poden servir per llegir en el cas que siguem cecs o cegues. En una fitxa aprenem a escriure el nostre nom utilitzant l'alfabet braile:








SI NO TINGUÉSSIM LA PELL, PODRÍEM NOTAR EL TACTE DE LES COSES?

Fem una reflaxió per poder contestar a aquesta pregunta i repassem en el mural de l'aula tota la informació que hem anat recopilant fins ara.
També mirem un vídeo: 


En parlem tots junts i arribem a la conclusió que com que la pell és l'òrgan del tacte, si no en tinguéssim no podríem notar les textures, ni temperatures.


EL NOSTRE COS POT ESTAR EN PERILL SI NO REBEM LA INFORMACIÓ DEL TACTE?

Aprofitem que hem repassat el mural, que hem vist vídeos explicatius del tacte i hem experimentat amb els nostres propis cossos per arribar a tres conclusions:

  • EL TACTE SERVEIX PER SABER LA FORMA DE LES COSES.
  • EL TACTE ENS PERMET DETECTAR LA TEMPERATURA DELS OBJECTES.
  • EL TACTE ENS PERMET SABER LA TEXTURA.
Sabent això, podem dir que sí, el tacte ens alerta de si hi ha un perill a prop nostre, com un incendi, si un objectes és afilat...
Anotem el que hem après a la Carpeta d'Aprenentatge.
 

Comentaris