La Lili ens ha portat la quarta pista. Unes fotografies que havíem de mirar bé per saber què eren. Però... aquestes ens enganyaen una mica...
Això ha estat el que hem rebut:
i amb els nostres equips cooperatius ho hem resolt.
Per què serveix la vista?
Quan hem preguntat a la classe per què servia la vista, hem dit que per reconèixer a les persones. Però, de sobte algú ha dit que com que amb els dits podem mirar, potser també podem conèixer als nens i nenes de la classe.
Així que, improvitzadament, hem fet un joc. Un nen o nena es tapava els ulls i havia d'intentar endevinar qui hi havia davant seu. Mireu com ho hem fet:
Per poder saber més coses de la vista mirem vídeos que ens ajuden a trobar informació.
Amb quin òrgan rebem la informació de l’exterior?
Fem una rotllana i en parlem, estem d'acord que els ulls són l'òrgan que ens permet veure. Mirem uns vídeos per escoltar curiositats.
Per entrendre alguna de les curiositats que hem escoltat, amb l'aplicació del photo booth, fem fotografies que canvien els nostres cossos, en blanc i negre...
Fem les fotografies:
Les nostres fotografies:
També utiltzem unes ulleres que ens distorsionen allò que veiem.
Quin altre sentit pot substituir la vista?
En parlem i experimentem per descobrir-ho amb el nostre propi cos. Què hem fet:
1. Ens tapem els ulls i avancem cap on sentim el so.
2. Amb els ulls tapats ens movem pel pati, un company o companya ens guia.
3. Toquem coses de la taula amb els ulls tancats i intentem endevinar què és.
4. Dibuixem al paper el que ens dibuixen a l'esquena.
Com podem llegir un llibre si som cecs?
Recordem el vídeo de com les persones cegues llegeixen utilitzant l'alfabet braile de quan vam fer el tacte. Ho provem i fins i tot intentem llegir!
Com podem adaptar un joc a un nen/a cec/ga?
Ja hem parlat de la vista i sabem moltes coses que no sabíem. Pensem què passaria si mai vingués a la nostra escola un nen o nena cec/ga. Com el podríem ajudar a integrar-se dins l'aula? Pensem en fer un joc en el qual no es necessiti la vista per jugar-hi: FAREM UN MEMORI.
La Caterina té una molt bona idea, per tal que puguin jugar podrien sonar de diferents maneres les cartes. Diu que si surt un ocell que faci el so de l'animal. Li diem, que és molt bona idea, però això no ho poden fer.
La Lia diu que si tallem una figura moltes vegades i les anem enganxant una sobre a l'altra, els nens i nenes sencs la podran tocar.
En agrada tant la idea que decidim fer-ho!! Primer hem d'escollir de quin tema volem fer el memory:
- Figures diferents
- Cors
- Fons del mar
- Colors (però parlant, diem que els colors no es poden tocar, així que no és bona idea).
Després de votar, decidem fer el memory del fons marí. Decidim quines figures volem fer i els hi posem!
Despres, hi juguem! Però no. només fem servir el memory que hem fet nosaltres. El Genís ens ha portat un memory amb el qual necessitem fer servir les orelles. Ens encanta!
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada