Avui ens tornem a posar els superdavantals per anar a les piques del lavabo i experimentar amb l'aigua. Però avui ens hem de fixar en una cosa... quina forma té l'aigua.

Què passa si pose l'aigua en un pot que té forats?
Jan: Es cau
Lia G: Aquesta també
Bruna: Se'n va
Arnau: Cau perquè té forats.
Neizan: Se cau perquè hi ha forats.
I la que no té forats?
Jan: Es queda
Marc: L'ampolla no té forats.
Jana A: Amb un iogurt no cau
Que la podem agafar amb les mans?
Alex: Una mica si
Lia G: S'escapa
Jana A: cau
Maria: Se m'escapa
I si la posem en un pot?
Daniela: Té forma de rodona
Marc: La meva té forma de petite suisse.
LiaC: La meva té forma de iogurt
Ara la posem en un pot, i la mateixa aigua la posem en un altre pot... que passa?És la mateixa aigua?
Paula: Sí que és la mateixa.
Daniela: Ara té forma de pot gran
Paula: Ha canviat la forma.
Alex: És la mateixa aigua
Berant: Ha canviat la forma.
Tots junts a la classe fem un recull de tot el que hem experimentat a les piques. Posem en ordre tot el que hem dit i recordem que passava

Marc: Quan l'aigua està dins del petit suisse, té forma de petit suisse.
Lia C: A l'ampolla té forma d'ampolla
Daniela: Al pot gran no arriba fins a arriba. Es queda abajo
Quan la posem en una pot més gran, podem observar com l'aigua es reparteix per tot el pot.

Què passa si pose l'aigua en un pot que té forats?
Jan: Es cau
Lia G: Aquesta també
Bruna: Se'n va
Arnau: Cau perquè té forats.
Neizan: Se cau perquè hi ha forats.
I la que no té forats?
Jan: Es queda
Marc: L'ampolla no té forats.
Jana A: Amb un iogurt no cau
Que la podem agafar amb les mans?
Alex: Una mica si
Lia G: S'escapa
Jana A: cau
Maria: Se m'escapa
I si la posem en un pot?
Daniela: Té forma de rodona
Marc: La meva té forma de petite suisse.
LiaC: La meva té forma de iogurt
Ara la posem en un pot, i la mateixa aigua la posem en un altre pot... que passa?És la mateixa aigua?
Paula: Sí que és la mateixa.
Daniela: Ara té forma de pot gran
Paula: Ha canviat la forma.
Alex: És la mateixa aigua
Berant: Ha canviat la forma.
Tots junts a la classe fem un recull de tot el que hem experimentat a les piques. Posem en ordre tot el que hem dit i recordem que passava

Marc: Quan l'aigua està dins del petit suisse, té forma de petit suisse.
Lia C: A l'ampolla té forma d'ampolla
Daniela: Al pot gran no arriba fins a arriba. Es queda abajo
Quan la posem en una pot més gran, podem observar com l'aigua es reparteix per tot el pot.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada